22 Ekim 2012 Pazartesi

Milletvekili

- Sayın milletvekilleri.... sayın milletvekilleri...sayın mil...çocuğum napıyosun sen? evet sana diyorum, bırak o futbol topunu... pardon efendim, atmasana sayın milletvekili....atmayın efendim, lütfen. halı saha maçı bitti oturum başladı efendim. yeri değil burası efendim. lütfen efendim, lütfen sayın vekilim. teşekkür ederim efendim.. evet efendim, sayın milletvekilleri, oturumu açıyorum efendim. Türkiye Büyük Millet Meclisi 25inci dönem üyeleri, meclisimize hoş geldiniz efendim. Geçen hafta yapılan yemin töreni ve kurulan hükümet neticesinde, bugün artık, gündem maddeli oturum başlıyor efendim... Sayın milletvekilleri, öncelikli olarak meclisin en yaşlı üyesi ve aynı zamanda askere gitmiş tek üyesi olarak beni başkan seçtiğiniz için teşekkür ederim efendim. 25 yaşın getirdiği deneyimle meclisi en doğru şekilde idare etmeye çalışıcam efendim. Gündemin birinci maddesi, meclis lokantasının işletme hakkının değiştirilmesi hususunda Nutella Bakanlığı tarafından verilen önergedir efendim. Bu konuda söz almak isteyen, önerge sahibi ve VanDayrekşın Partisi İstanbul Milletvekili ve aynı zamanda Bakan Berkecan Işık beyefendiyi kürsüye davet ediyorum efendim.

- Teşekkürler örtmenin... pardon teşekkürler sayın başkanım. Değerli miletvekilleri, sizin de bildiğiniz gibi bir haftadır burdayız, mecliste doğru dürüst bişey yiyemiyoruz. Hep sebze çıkıyor. bürüksel lahanasından bırokoliden bıktık. Görüyorum çoğunuz ya annelerinizin çantalarınıza koyduğu sandviçlerle ya da karşıda yeni açılan meclis büfeden çift kaşarlı tost yaptırıp geliyor. Bunlar meclisimize yakışan şeyler değil. Biz 2 firmaya teklif götürdük, severek bize fiyat teklifinde bulundular. Yarından itibaren de hazır duruma gelecekler. Evet sevgili arkadaşlar, yarından itibaren meclisimizde sizin de seçiminizle ya Burger King ya da McDonalds gelecek, seçimin yapılması için sözü başkana bırakıyorum.

(Alkışlar)

- Bravo...İşte bu beee...Büyüksün panpaaa...Adamımsıııan.

- Sayın milletvekilleri sessizlik lütfen... Teşekkürler sayın vekilim. Oylamayı açıyorum efendim. Burger King diyenler.... McDonalds diyenler... Evet, seçimi 276ya karşı 273 oyla Burger King kazanmıştır. Ayrıca yarın ilk gün sebebiyle tüm menülerde bir alana bir bedava indirimi vardır.... Gündemin ikinci sırasında, meclis tv'nin yayın hayatına son verilmesi önergesi gelmektedir. Bu konuda konuşmak üzere Belieber Partisi'nden sayın Buse Hattat hanımefendiyi kürsüye davet ediyorum.

- Ay evet, tşkkrler bşknm, pardon başkanım. Şimdi arkadaşlar biliyosunuuuz, çağımız internet çağı yani. E herkeste 3 tane akıllı telefon var, internet de var yani. Zaten adam başı günde 50 tane falan tivit atıyoruz, e feyste de 30 kadar da status güncelliyoruz yani, vatsap filan derken, burda olan biten herşeyi yazıyoruz yani. Feys olsun, tivittır olsun, yutup olsun her türlü mecrada yazıyoruz da yazıyoruz yani. Bakın örnek vericeaam, geçen gün bizim partiden Ayça merdivenlerden düşmüştü de eteği açılmıştı ya hani, işte o görüntüsü bir günde tam 2 milyon tık aldı yutupta. Kimse meclis tv'yi artık izlemiyor yanii. Bence yayından kalksın yaneee... ayrıca bir tane daha isteğim var, her milletvekiline 2 adet boş cep telefonu pili, şarjı ve her masaya da 2 adet priz istiyoruz yanii.

- Teşekkürler sayın vekilim. Buse Hanım'ın verdiği önergeyi kabul edenler....etmeyenler... önerge kabul edilmiştir. Şu an itibariyle meclis tv yayınına son verilmiştir. Gündemin üçüncü maddesi, meclisin çalışma saatleri efendim. Bu konu hakkında önerge veren VanDayrekşın Partisi Isparta Milletvekili sayın Çisil Toprak'ı kürsüye davet ediyorum efendim.

- Panpa saol... pardon başkanım teşekkürler... Arkadaşlar, biliyorsunuz meclis olarak geçtiğimiz dönemlerde çalışma saatleri oldukça esnek idi, gece 01:00lere kadar hatta sabahlara kadar çalışmalar oluyordu. Bu dönemde de böyle şeyler olması sizin de bildiğiniz gibi hepimizin annesini babasını çok düşündürüyor. Zaten çoğumuz başka şehirlerden geldik, annelerimiz özellikle çok endişeli. Daha ilk günden tam 12 saat süren yemin töreni yapıldıktan sonra meclisin çıkışında neredeyse hepimizin anne babası bizi bekliyordu. Neden? Çünkü hava kararmıştı ve saatler çok geç olmuştu. Ailelerimizi bu şekilde üzmeye hiç hakkımız yok bizim. Zaten bizim için mevcut düzenlerini bırakıp, kendi şehirlerinden kalkıp taaa buralara kadar geldiler... Sonuçta, bundan sonra bu tip uzun oturumlar istemiyoruz biz.. Ayrıca meclisin liseler gibi erkenden açılmasına da gerek yok. (Esner) Misal benim annem beni her sabah, daha karga b.kunu, pardon şeyini yemeden saat 08:00 gibi kaldıyor. Burası lise mi ama yaaa? Hayır hiç de bile değil. Meclisin çalışma saatlerinin 11:00 - 16:00 olarak düzeltilmesini talep ediyoruz biz...

(Alkışlar)

- Buse Hanım teşekkürler....Önergeyi oylamaya sunuyorum efendim...Kabul edenler...etmeyenler... Önerge 549a karşı 0 oyla kabul edilmiştir...  Gündemin diğer maddesi, üniversite sınavına girmeyi düşünen milletvekillerinin Mart-Temmuz döneminde bol bol test çözecekleri için meclis yoklamalarında yok sayılmaması hususudur efendim. Bu gündem maddesi ile ilgili konuşmacı yoktur...

(Arka sıralardan)
- Ne gereği var hocam yaa, pardon başkanım yaa..

- Efendim, bunu isteyen vekillerimiz bulunmaktadır. Aynı zamanda bana soracaksanız bu konuda onları haklı görmekteyim. Netekim eğitim şarttır... şarttır efendim... bu teklif hakkında bir konuşmacı olmadığından direkt oylamaya geçiyorum. Kabul edenler....etmeyenler...Öneri 448e karşı 12 oyla kabul edilmiştir....Sıradaki gündem maddesi, lisede sonda tek dersten kalan milletvekillerinin direkt olarak liseden mezun edilmesi konusundaki yasadır. Bu konuda da konuşmacı yoktur, o bakımdan yine hızlıca oylamaya geçiyorum....kabul edenler....etmeyenler... 530a karşı 1 oyla kabul edilmiştir.

- Başkaaaan saat geçiyor.

- Görüyorum eefendim... değerli milletvekilleri, saatimiz 16:00 olmuştur. Öte yandan yarının gündem maddelerini hatırlatmakta fayda vardır, zira oldukça yoğun bir gündem daha bizi beklemektedir; dışarda vekillerimizin çıkışını bekleyen aileler için 1000 kişilik bekleme salonu yapılması, meclisimize PES ve Diablo3 odaları yapılması, takım elbise yerine kot pantolon ve alttan çıtçıtlı body serbestisi, oylamalarda evet için 'like' ve hayır için de 'uff snne be slk' ibarelerinin koyulması , 23 Nisanda koltuklara en az 60 yaşındaki dedelerin oturtulması... Çocuklaaaar, pardon sayın milletvekilleri... daha konuşmam bitmedi... lütfen hemen yerinizden kalkmayın...sayın milletvekilleri... kalkmayınız efendim.. sayın... millet... bugünkü oturumu kapatıyorum efendim.

1 yorum:

  1. :) İşin esprisi bunlar tabii ama bu yaşta(20) bir çok vekilden daha aklı başında ve mantıklı kararlar alırım.

    YanıtlaSil