1 Ekim 2012 Pazartesi

Kopya Haber

- Sayın Editörüm bu 'gazetelerin içeriği sadece gezetelerindir' ilanı süper oldu
- Değil mi ama, neydi o öyle ya... Pervasızca yapılan bir emek hırsızlığı idi. Görüyordum... Bloglarda, kişisel websitelerinde, başka internet sitelerinde sürekli bizim resimler haberler kopyalanıyordu. İyi oldu bu iş. Artık emeğimizin karşılığı görülecek. Yok öyle direkt kopyalamak. Kolay diil bu işler. Herkes emeğin karşılığı neymiş görecek, öğrenecek.
- Editörüm, bugünkü birinci sayfayı naapalım peki? Çok manşetlik haber var.
- Resimler hazır mı?
- Hazır efendim
- Bi bakalııım, Şırnak'ta 3 şehit, Finanskent sitesindeki havuzun yüzme saatleri, doğalgaza zam, Gambiya ile kalkan vize, IMFye verilecek cep harçlığı, bütçedeki açıklar... Hmm şöyle yapalım...Şimdi bu manşete şunu koyalım.. Finanskentteki havuz problemi önemli, herkes bunu duysun bilsin, manşetten verelim, hangi saatlerde kim nasıl havuza girecek çok mühim bir şey, muhakkak manşete taşıyalım.... Oğlum, Başbakan bugün ne yapacak bunu da manşetin yanına koymak lazım kızmasın sonra.
- Valla Editörüm, Başbakan bugün izinli, bişey yapmıcak yani
- İyi...o zaman şöyle yazalım... Yorucu çalışmalarından vakit bulabilen Başbakan bugün dinlenmeye çekildi yazalım... Haberi de manşetin hemen yanına koyalım. Başbakanın yorgun bir resmini de ekleyelim.
- Yalnız Editörüm, elimizde yorgun resim yok.
- Nasıl yok?! Nasıl yok yaaa. Hemen gir internete, zıbartürkü'nün sitesine gir, ordan bi başbakan resmi bul, onu aynen kopyala.
- Anladım efendim.
- Sür manşete deeee.. şunu ekleyelim.... Gambiya ile kalkan vizeyi koyalım. İnternetten bir Gambiya haritası bul onu koy...Haberin yanına da.... IMF haberini koyalım, ne de olsa cep harçlığı verecekmişiz.
- Zam haberini naapalım efendim?
- En alta koyalım, küçük punto ile verelim. Hatta, doğalgaz zammı gelecek diye haber alan vatandaşın uyanıklığını yukarıya taşıyalım. Zam tek punto olsun, vatandaşın uyanıklığı ise 5 punto olsun. Devasa bir sıra resmi koyalım
- Efendim sıra yalnız Ankara'da olmuş. İstanbulda şimdi nerden sıra bulalım
- Yok mu. O zaman şöyle yapalım, sıranın resmini birisi muhakkak çekmiş bloguna koymuştur, ordan alalım, haberin yanına koyalım
- Tamam efendim... Bir de internet içeriği var onları nasıl yapalım
- Lübnan'daki güzellik yarışmasında ikiz kardeşler ilk ikiyi almışlar, onları fotogaleri olarak ekleyelim.
- Tamam efendim, resimleri de güzellik yarışmasının sitesinden kopyalıyorum

- Aferin evladım. Yanına da birkaç fotogaleri haberi ekleyelim. İnternette şu görüntüler rekor kırıyor diye de başlık atalım. Birkaç bikinili, güzel kız resmi koyalım.. İşte Japonların son çılgınlığı, Rus kızlarındaki son giyim trendi, yaz geldi sahiller renklendi, şok eden görüntüler gibi güzel başlıklar da attık mı tamamdır. Youtube'da birkaç esprili video bulalım, siteye ekleyelim videoyu izleyince gözlerinize inanamayacaksınız diye yazdık mı internet sitesini de bitirdik demektir.
- Evet efendim.

  Zırrrrr

- Telefon size fendim... Zaruriyet internet sitesi editörü arıyor

- Alooo. Mahmutçuuuum meraba...Haa tamam. "Gazetelerin içeriği sadece gazetelerindir" haberini internete de mi koyalım? Olur tabii koyalım. Di mi yaaa. neydi o öyle di mi efendim...Habire kopyalıyorlardı bizden, emeğe saygı biraz di mi ama. Ciddi emek ve maliyetle çıkarıyoruz bu gazeteleri di mi ama azizim...evet yaaa... Ya ne diicem gelsene bir ara bi çay içeriz.... tamam..hadi akşam üzeri 4 gibi görüşürüz abiciim. Kendine iyi bak..bay baaaay.

2 yorum:

  1. Kusura bakma cicim yaa o öyle olmuyor. Bu işi bilmediğin açık. Yerel gazeteler için evet söylediğiniz gibi olabilir ama hani bu beğenmediğiniz kampanyayı başlatan ulusal basında böyle olmuyor. Gazetelerin devasa fotoğraf arşivlerinde her fotoğraf saklanıyor, hem de fotoğraftaki her detayla. İnternette hele hele o bloglara konulan küçücük fotoğrafların kalitesi ulusal gazetelere yetmiyor. Ayrıca oldu ki elde fotoğraf yok Foto click, Anadolu Ajansı ya da reuters gibi devasa fotoğraf arşivi olan kurumlardan satın alınır. Öte yandan o gambia haritasını falan internetten bulsanız bile güvenemezsiniz ki zaman zaman kullanıldığında ülkelerin sınırlarının problemli olduğu görülüyor. Bu nedenle o haritaları gazetelerdeki illüstratörler hazırlar yine internet kullanıcıları çalar bloglara falan koyar. sonra diğer internet kullanıcıları da haritayı onun diye yazı yazar. Benim fotoğraflarımı bana ben çektim diye yedirmeye kalkanlar oldu. Davadan bahsedince telekomünikasyon kurumundan bahsedince hepsi sustu. Biz muhabir kesimi para pul istemiyoruz. İmzamızı emeğimizin bizimle anılmasını istiyoruz. Saygılar

    YanıtlaSil
  2. Kusura bakmam cicim yaa, olur mu hiç, teşekkürler yorumun için. Keşke tüm haber sitelerinin yarısından fazlası yukarda verilen güzeller ve youtube linklerinden oluşmasa, keşke her muhabir yaptığı haberin sonuna kadar arkasında dursa ve yaptığı haberin altına ismini yazabilse, keşke isimsiz haber yapıyorsunuz diye suçlandıktan sadece iki gün sonra Alex sabaha kadar içti türü isimsiz haberler görmesek. O zaman böyle 'geyik' ve abartı yazılar yazmazdık, emin ol...
    Saygılar.

    YanıtlaSil